22. Jan 2017
Igor Fürst
Avtor: Igor Fürst

Marketinška avtomatizacija – primer iz prakse!

Marketinška avtomatizacija – primer iz prakse!

Recimo, da bi nekaj strank poiskalo vas, namesto da se morate vi neprestano boriti za njihovo pozornost?

Ne, to ni utopija, temu se reče vhodni marketing (ang. inbound marketing). Zanj ste morda že slišali. Temelji na ustvarjanju strankam koristnih vsebin, ki jim z nasveti pomagajo pri njihovih težavah in posledično nakupnih odločitvah.

Veliko potrošnikov danes celoten nakupni proces preživi na spletu. Začnejo z iskanjem informacij o določeni temi in tukaj se skriva vaša priložnost, da začnete aktivni prodajni cikel.

Vzemimo za primer kar S&T-jevo storitev marketinške avtomatizacije in CRM.

Na svoji strani imamo blog s podatki o tem, kako pristopiti k marketingu in prodaji na čimbolj učinkovit način. Uporabniki, ki jih to področje zanima, te vsebine:

  • najdejo sami (ko s ključnimi besedami iščejo informacije na Googlu ),
  • tisti, ki se prijavijo, dobijo blog v email predal,
  • blog zapis najdejo na socialnih medijih.

V primeru, da uporabniki blog zapis zaznajo in ga preberejo je večja verjetnost, da vstopijo v nakupni proces.

Ko kliknejo na povezavo, kjer se nahaja BLOG,  vstopijo v proces vhodnega marketinga, katerega štirje ključni koraki so:

prodajni lijak banner 1440 x 500

  • PRIVABITI
  • SPREMENITI V LEAD
  • PRODATI
  • NEGOVATI

Ker smo stranke na spletno stran privabili z zanje relevantnimi vsebinami, jih lažje pripeljemo do naslednjega koraka v prodajnem procesu.

A vendar je za uspešen vhodni marketing potrebno vedeti še:

  1. kaj stranke počnejo na vaši strani,
  2. katere so pripravljene na nakup,
  3. kaj jim poslati, da jih spremenite iz obiskovalcev v vroče sledi iz sledi v stranke in celo iz strank v promotorje.

Tukaj se marsikomu zatakne, saj se naloga zdi zapletena. Na srečo temu ni tako, če uporabljate marketinško avtomatizacijo.

Kaj je marketinška avtomatizacija (MA) in katere koristi prinaša?

Je sistem, ki pošlje prave informacije, relevantnim uporabnikom ob pravem času in jih tako premakne korak naprej v nakupnem procesu.

Vseskozi spremlja, kaj uporabniki počnejo na vaši strani, to beleži ter jim glede na to posreduje personalizirane, njihovim interesom prilagojene vsebine.

V praksi to poteka tako, da od novih strank, ki smo jih že privabili na spletno stran sedaj:

  • s pomočjo spletnih form pridobimo njihovo ime in priimek,  v zameno pa ji ponudimo VIDEO, priročnik ali kaj podobnega,
  • MA platforma nato stranke vključi v negovalno kampanjo,
  • preko negovalnih kampanj strankam posredujemo vsebine glede na zaznane pretekle aktivnosti oz. interes in jih tako ogrevamo do točke prodajne zrelosti,
  • stranke točkujemo glede na njihove aktivnosti,
  • tiste, ki so najbolj aktivne (npr. pogosto obiščejo spletno stran, naložijo dokument) imajo višjo število točk in so torej bolj ogrete za nakup,
  • MA platforma bolj ogretim strankam pošlje povabilo k ANKETI, kjer samo preizkusijo, kako so pripravljene na avtomatizacijo
  • V zadnjem koraku najbolj ogrete stranke predamo prodaji.

To je le en primer uporabe. Med drugim lahko na podlagi analize (točkovanja) vidimo pri katerih  strankah je največ zanimanja in jih povabimo na relevanten seminar.

samolepni listek VK

Kombinacija vhodnega marketinga in MA v veliki meri izniči prednost velikih podjetij, saj se z njo tudi manjši podjetniki lahko učinkovito prilagodijo potrošniku.

S pomočjo MA boste tudi sami vedeli več o obiskovalcih strani, zlahka odkrili tiste z največ potenciala, hkrati pa opazili, kje v procesu spreminjanja obiskovalca v stranko se običajno zatakne in to odpravili.

 

Katere izzive vse rešuje MA pa vam razkrijemo v naslednjem članku.

Nazaj