03. Feb 2017
Igor Fürst
Avtor: Igor Fürst

Koliko ljudi potrebujete, da lahko konkurirate marketingu v večjih podjetij

Koliko ljudi potrebujete, da lahko konkurirate marketingu v večjih podjetij

Danes bomo odgovorili na ključno vprašanje pri razmišljanju o vpeljavi marketinške avtomatizacije (v nadaljevanju MA) v podjetju.

Koliko ljudi je potrebnih za uspešno vodenje MA?

Je potrebna celotna ekipa ali je za občutne rezultate dovolj že ena oseba?

Pa poglejmo.

MA pomeni avtomatizacijo nekaterih časovno potratnih procesov učinkovitega marketinga, ne pa tudi avtomatsko vodenje celotnega programa. Za vodenje MA še vedno potrebujemo osebo ali ekipo.

O koliko zaposlenih govorimo? To je odvisno od velikosti podjetja in ciljev, ki bi jih s pomočjo MA radi dosegli.

MA ekipe velikih podjetij štejejo kar nekaj članov, vloge pa so običajno sledeče:

  • Administrator MA,
  • pisec vsebin MA oz. še bolje urednik vsebin,
  • spletni designer vsebin MA,
  • specialist za e-pošto in vroče sledi,
  • specialist za analitiko.

Takšna ekipa seveda predstavlja visok strošek, a velika podjetja imajo tudi višje cilje in vodijo več kampanj hkrati.

V prid MA govori dejstvo, da kar 91% uspešnih podjetij, ki uporabljajo MA, meni da je ta zelo pomemben dejavnik učinkovitosti njihovega marketinga.

Ali to pomeni, da tudi vi potrebujete celotno ekipo za izvajanje MA?

Nikakor ne.

MA je zelo fleksibilna in se jo da uspešno voditi že z eno ali dvema osebama.

Ključno vlogo pri tem igra administrator MA. Predlagamo, da je tehnično podkovan, da pozna program in, da zna iz dobljenih podatkov vleči uporabne zaključke, kot so:

  • Kako daleč v prodajnem procesu je stranka,
  • katere uporabnike predati prodajni ekipi,
  • pri katerem koraku se običajno zatakne,
  • kako optimizirati MA, da se to ne bo zgodilo.

Njegov idealen partner je ustvarjalec vsebin s smislom za marketing.

Sanjski scenarij je, da tudi to obvlada administrator, a tako vsestranskih oseb je zelo malo. Če takšne osebe ni med zaposlenimi, dajte administratorju pooblastila, da poišče primernega zunanjega sodelavca in že imate ekipo, ki lahko izvaja učinkovite kampanje s pomočjo MA.

Izvajanje MA s pomočjo zunanjih sodelavcev se večini podjetij zdi optimalna kombinacija, saj to počne kar 63% vseh, ki uporabljajo MA.

Tudi ekipa dveh sposobnih oseb se lahko v svoji niši uspešno kosa z večjimi podjetij. Še toliko bolj, če si administrator pomaga s spletom, kjer je ogromno v naprej zasnovanih okvirjev kampanj in nasvetov.

Kaj pa če v podjetju nimate nikogar primernega in ne želite na novo zaposlovati?

Prva možnost je, da ob naročilu MA enega izmed zaposlenih primerno izobrazite.  Pri S&T v sklopu MA paketa nudimo 3-mesečno uvajanje, po katerem boste imeli na čelu MA sposobnega administratorja, ki bo razumel vse aspekte delovanja programa.

Druga možnost, ki jo nudijo nekateri ponudniki MA, vključno s S&T, pa je popoln prevzem aktivnosti MA. To pomeni, da ponudnik zagotovi celotno ekipo, ki se bo ukvarjala z vašo MA in vam s tem prihrani spremembe v podjetju.

Ali je MA res vredna svojega denarja?

MA vsekakor predstavlja dodaten strošek, a se ta v veliki večini primerov povrne.

Kar 79% uporabnikov meni, da je MA vredna svoje cene in le 11% se zdi predraga.

Ključ do zadovoljstva podjetij z MA je njena fleksibilnost. Tudi z majhno ekipo lahko bistveno znižate stroške pridobljenih vročih sledi in hkrati poskrbite, da prodajna ekipa ne bo več tratila časa s strankami, ki jih nakup ne zanima.

Podrobneje o koristih MA pa v prihodnjem članku.

 

Nazaj