02. Mar 2017
Igor Fürst
Avtor: Igor Fürst

7 mitov o marketinški avtomatizaciji in kako vedeti ali je primerna za vas

7 mitov o marketinški avtomatizaciji in kako vedeti ali je primerna za vas

Je marketinška avtomatizacija (v nadaljevanju MA) res predraga za vas? Je prezapletena? Je v resnici le trendovski  izraz za e-mail kampanje? Je primerna le za velike korporacije?

Danes bomo odkrili, kaj se skriva za govoricami in miti, ki spremljajo vzpon MA. Več o tem kaj je MA lahko preberete v našem prejšnjem članku.

Priljubljenost MA med podjetij je sunkovito zrastla in o njeni vpeljavi razmišlja čedalje več manjših podjetnikov – dokler jih ne začne skrbeti zaradi raznih govoric.

Jih te obvarujejo pred nepotrebnim zapravljanjem ali jih prikrajšajo za dobičkonosno marketinško priložnost?

Poglejmo, kaj se v resnici skriva za 7 najbolj razširjenimi miti o MA

Mit 1: MA je predraga za manjša podjetja

Ta mit že nekaj časa ne drži. Včasih so si MA res lahko privoščila le velika podjetja, zdaj pa je iz leta v leto cenejša.

Na današnjem trgu obstaja MA za vsak žep, saj gre za prilagodljiv najem orodja (na mesečni ali letni ravni) in ni potrebna investicija v programsko ali strojno opremo. Cena je odvisna od števila aktivnih uporabnikov v bazi, števila poslanih mailov in potreb podjetja po raznih funkcijah.  To pomeni, da manjša podjetja plačajo manj – pogosto le okrog 100€ mesečno.

Sodeč po raziskavah kar 79% manjših podjetij meni, da je MA vredna svoje cene in jo bodo še naprej uporabljali. Še več, MA ocenjujejo celo kot enega izmed ključev uspeha v prihodnosti.

Na MA je potrebno gledati kot na investicijo, ki omogoča rast podjetja in ne le kot na strošek. Glede na nizek začetni vložek, lahko MA vsako podjetje preizkusi, ustvari preprosto kampanjo in oceni koliko koristi jim prinaša.

Mit 2: Za upravljanje z MA je potrebno nekoga zaposliti

Tudi ta mit držal včasih, zadnjih nekaj let pa več ne. 90% manjših podjetij za izvajanje MA ni zaposlilo nikogar novega. Novodobna MA za seboj ne potrebuje celotne ekipe.

Drži, da implementacija MA terja nekaj časa. Drži tudi, da se z njo mora nekdo ukvarjati. A ne zahteva veliko dodatnega dela, hkrati pa marketingarja reši raznih ponavljajočih nalog in omogoči, da svoj čas porabi učinkoviteje – npr. za optimizacijo kampanje glede na dobljene rezultate.

MA zahteva več dodatnega dela le, če podjetje pred tem ni ustvarjalo nikakršnih vsebin. Vsebinski marketing je namreč potreben za učinkovito MA in je tako ali tako dobra marketinška praksa.

O osebju, ki je potrebno za vpeljavo MA, si lahko več preberete tukaj.

Mit 3: MA ne pomaga prodaji

Ta mit si je moral izmislit nekdo, ki sploh ne pozna delovanja MA. Poglejmo, kako MA koristi prodajanemu oddelku oz. prodajalcem:

  • obvesti jih o novih vročih sledeh
  • pripravi seznam prioritetnih strank
  • nudi informacije, kaj obiskovalce strani zanima, kaj klikajo in kje se zadržujejo
  • omogoča personalizacijo klicev in e-pošte na podlagi teh informacij
  • olajša prodajo z ogrevanjem stranke za nakup
  • z avtomatičnim email sporočilo obvesto prodajalca, ko je stranka zrela za nakup

To so le osnove. MA vsekakor pomaga prodaji. Zato njene izsledke tudi uporablja kar 94% prodajnih oddelkov v podjetjih, ki se poslužujejo MA.

Prodaja se je namreč spremenila in danes je moč na strani kupca, ki sam upravlja z nakupno potjo in išče informacije na spletu.

Danes je še pomembneje, da prodajalec pozna potrebe stranke, njeno trenutno motivacijo in zanimanje ter ji na podlagi tega predstavi točno tisto rešitev, ki jo potrebuje. MA omogoča prav to.

Mit 4: MA prinese rezultate šele po dolgem času

Velikokrat slišimo, da je MA dolgoročna strategija in res je, da rezultati ne bodo vidni že po enem tednu.

Kdaj jih lahko pričakujete?

V roku enega četrtletja.

Če z minimalnim vložkom pripravite eno do dve preprosti kampanji za pridobivanje in negovanje sledi, lahko število vročih sledi v tem času zvišate tudi za 120%.

To, da MA deluje le na dolgi rok, govorijo predvsem tisti, ki nimajo jasne strategije in cilja.

Mit 5: MA je učinkovita samo do sklenitve posla, ne pa tudi pri nadaljni prodaji

Podjetja, ki uporabljajo MA imajo približno 20% več prihodkov od obstoječih strank, kot podjetja, ki je ne.

To je povsem logično, saj je MA idealno orodje za uspešno nadaljnjo in navzkrižno prodajo.

Neguje odnose s strankami, poskrbi, da ste z njimi v stiku in jim pomaga do zanje relevantnih informacij. Vse to vpliva na njihovo nakupno pripravljenost, ko jim pošljete ponudbo.

Poglejmo zelo preprost in učinkovit primer, ko smo kupcem vstopnic za koncert po samem dogodku poslali mail s fotogalerijo in ponudbo za naslednji koncert. Odstotek strank, ki so odprle pošto je bil izredno visok – 68,7%, kar vsaka peta stranka pa je kliknila tudi na novo ponudbo.

Seveda je z MA enostavno nastaviti tudi kompleksnejše ponakupne sekvence, kjer lahko stranko dodatno izobrazimo, v časovnih intervalih pošljemo relevantne in koristne ponudbe (npr. najem avtomobila po rezervaciji letalske karte) in jo obveščamo o novostih, ki se skladajo z njenimi nakupi.

V času po nakupu je večina strank najbolj odprtih za nove ponudbe, zato ta mit ne bi mogel biti dlje od resnice.

Mit 6: MA je samo trendovsko ime za e-mail kampanje

Email kampanje so vsekakor del MA, a MA je veliko več.

Kaj vse MA počne?

  • sledi uporabniku po vaši strani in ga pomaga usmerjati
  • beleži kaj je uporabnik gledal, prebral, kliknil, izpolnil in sestavi poročilo
  • avtomatsko razvršča sledi glede na izbrane kriterije
  • spremlja učinkovitost vaših kampanj na socialnih omrežjih
  • pomaga pri postavitvi pristajalnih strani in spletnih obrazcev
  • analizira vaš položaj v spletnih iskalnikih in prikaže vzroke za vašo pozicijo

To je pa že precej več kot zgolj pošiljanje e-mailov, drži?

Mit 7: MA je prezapletena za uporabo

Ta mit je držal pred letom 2010, ko je za uporabo MA bil nujno potreben nekdo s tehničnim znanjem.

Sedaj je MA uporabniku zelo prijazna, vmesniki za upravljanje z MA pa so zelo intuitivni.

Verjemite, da je ponudnikom MA v interesu, da jo lahko uporablja čim več ljudi. Preprostost je konkurenčna prednost in ponudniki zapletene MA imajo zelo omejen trg.

MA se je v zadnjih letih razvila in spremenila. Omejitev izpred nekaj let ni več, obdržali so se le še miti, a tudi ti se počasi razblinjajo. Zdaj veste, da pri vpeljavi MA ni toliko ovir kot ste morda mislili. Še vedno pa vas verjetno zanima odgovor na vprašanje:

Kako vem, da je moje podjetje pripravljeno na MA?

Za vas smo pripravili ANKETO, ki vam bo dala odgovor.

Izpolnite jo in ugotovite, kako lahko MA pomaga vašemu podjetju, jo je smiselno uvesti in kaj bi še bilo potrebno, da dosežete čim boljše rezultate.

Nazaj