04. Apr 2017
Igor Fürst
Avtor: Igor Fürst

Personalizacija ali marketinški potop – kaj boste izbrali?

 

Brez osebnega pristopa v današnjem trženju je uporabniška izkušnja lahko samo slaba, vaša sporočila pa spregledana.  Personalizacijo uporabniki  pričakujejo in brez nje vaš marketing ne more biti uspešen. Če sporočilo za potrošnika ni relevantno prav v tistem trenutku, ga zelo verjetno nikoli ne bo prebral. …«

Tako kot sporočilo je tudi ta trenutek, recimo mu optimalni trenutek za interakcijo, skrbno načrtovan. Najuspešnejša, ne nujno največja podjetja, skrbno preučijo potrošnikovo NAKUPNO POT in natančno predvidijo te trenutke za interakcijo. Razumljivo, gre za trenutke, ko so stranke pripravljene spoznati njihovo ponudbo.

Marketinška avtomatizacija vam pove kdaj je pravi čas!

Za oblikovanje takšnih trenutkov potrebujemo UREJENE informacije o preteklih transakcijah, demografske in splošne podatke ter informacije o trenutni motivaciji in interesu stranke. Ko podatke združimo, lahko predvidimo ali načrtujemo obnašanje stranke in ji v realnem času ponudimo kar želi.

Podatke o potrošniku lahko zbiramo na več načinov:

  • Preko spletnih obrazcev
  • S sledenjem uporabnikovi aktivnosti na spletni strani
  • S pomočjo že obstoječih baz podatkov
  • Preko integracije na druge baze podatkov

MA platforma avtomatizira kampanje ne glede na to, kako smo dobili podatke.  A baza podatkov ni vredna nič, če ne vemo, kaj z njo storiti.

Kako do kakovostnejših podatkov za kakovostnejšo personalizacijo?

Primaren način zbiranja podatkov je uporaba spletnega obrazca. Pri pripravi obrazca moramo razmisliti v kateri fazi nakupnega procesa je potrošnik, drugače lahko zaradi želje po čim več podatkih zahtevamo preveč in odbijemo uporabnika.

Vzemimo kot primer enega izmed najpogostejših obrazcev – tistega za naročanje e-novic. Tukaj uporabnik komaj vstopa v naš prodajni kanal, zato še ne bo pripravljen deliti veliko podatkov. Posledično so ti obrazci kratki, saj jih tako izpolni bistveno več potrošnikov.

 

Nekoliko več podatkov lahko dobimo, če uporabniku v zameno obljubimo nekaj koristnega. Na spodnjem primeru lahko potrošnik označi, katero področje ga zanima in prejel bo kupone s popusti. Koristno zanj in koristno za prodajalca.

Ime in področje zanimanja sta dovolj za začetek osnovne personalizirane kampanje, ki bo za potrošnika veliko bolj relevantna kot običajni oglasi.

Prav tako avtomatizacija sama prepozna zainteresirane uporabnike strani.  In ukrepa!

Ko smo uspeli pridobiti posameznikove podatke preko obrazca ali klika na povezavo v e-sporočilu lahko spremljamo katere spletne strani (oz. URL naslove) obiskuje najpogosteje. Na podlagi obiskanih strani avtomatizacija sklepa na interes posameznika ter reagira in prilagodi naslednje sporočilo. V primeru, da obiskovalec naprimer zapusti spletno košarico in v roku 3 ur ne opravi nakupa, mu avtomatizacij pošlje prijazno povabilo k zaključku nakupa.

… Personalizacija prepriča

Tukaj vstopijo v igro pogojne vsebine, katerih objavo določate samo v MA platformi. Pogojne vsebine so poslane preko e-sporočila ali se pojavijo na spletni strani, ko posameznik izpolni  nek pogoj. Če ga ne izpolni, se ne prikažejo. Pogoje določite same glede na podatke o stranki, ki jih imate. Vsak podatek je lahko že pogoj. To je lahko avtomatizirano sporočilo za njegov rojstni dan ali pa obvestilo o akciji produkta, ki si ga je dan pred tem trikrat ogledal.

Da imajo sporočila še bolj oseben občutek poskrbijo personalizirane oznake, ki omogočajo, da sporočilo krojimo po meri vsakega posameznika. Vsako oznako zamenja vrednost, ki jo določite vi sami.  Lahko na primer za vrednost oznake določite osebno ime in posamezniki bodo prejeli e-sporočilo naslovljeno z njihovim imenom.

S kombinacijo oznak in pogojnih vsebin lahko e-mail, del spletne strani ali telefonsko obvestilo prilagodimo do te mere, da izpade, kot da je pripravljeno posebej za prejemnika.

Poglejmo primer…

Stranka v spletnem  obrazcu označi, da jo zanima prehrana oz. nutrition. S tem izpolni pogoj, ki takoj sproži pošiljanje pogojne vsebine preko elektronske pošte.

Personalizirane oznake poskrbijo, da v sporočilu potrošnika nagovorimo z njegovim imenom, v jedro sporočila pa vstavijo relevanten kupon s popustom iz kategorije prehrane.

To je seveda šele začetek. Glede na potrošnikovo dejanje , bo avtomatizacija reagirala in prilagodila naslednje sporočilo. Če bo kliknil na kupon in si ogledal ponudbo, bo prejel drugačno naslednje sporočilo, kot nekdo, ki ne bo kliknil na povezavo. Avtomatizacija prepozna, da drugega uporabnika izdelek ne zanima, prvi pa potrebuje le malo spodbude in ga bo kupil.

Personalizacija je danes nujna sestavina učinkovitih marketinških kampanj, hkrati pa zvišuje tudi lojalnost strank, saj tako prejemajo zanje relevantne ponudbe in sporočila.

Jo uporabljate? Ste jo že dvignili nivo višje? Vaše stranke in vaš posel vam bosta hvaležna.

V vsakem primeru vas vabim na poslovni zajtrk na katerem bi v demo okolju skupaj pogledali, kako izgleda personalizacija v živo.

Nazaj