EN
SI
Boštjan Virant, 9. maja, 2016

Pozitivna izkušnja digitalne preobrazbe v Palomi

Deli novico

Družba Paloma je svojo digitalno preobrazbo začela že pred približno tremi leti z novimi strateškimi usmeritvami in korenitim preoblikovanjem svojega poslovanja. Razlogov za to je bilo več – od neučinkovitosti virov in procesov do nezmožnosti izkoriščanja tržnega potenciala in posledično zmanjševanja vlaganj v razvoj. Vse to je resno ogrožalo razvoj podjetja.

Družba je sprejela 5 ključnih strateških usmeritev, izmed katerih je ena tudi osredotočenost na osnovno dejavnost podjetja. Oguljena floskula, boste rekli, vendar ima zelo pomemben vpliv na preoblikovanje IT, saj pomeni predvsem tehten razmislek o učinkovitosti in pomembnosti pri slehernem procesu, funkciji in nenazadnje IT-storitvi.

Ali so na področju IT-ja izboljšave mogoče?

Pozitivnih odgovorov na zgornje vprašanje veliko, zato se je Paloma odločila za celovito prenovo IT-okolja in storitev v partnerstvu z S&T Slovenija. Ključni razlogi so bili zastarelost opreme, neučinkovito upravljanje in razvoj ter zastarele aplikacije, kar je predstavljalo relativno velike omejitve in predvsem tveganje za poslovanje.

Hibridni pristop  – optimalen scenarij prenove IT-ja!

Rdeča nit korenite prenove so bili koncepti zasebnega in javnega oblaka, ki bodo omogočili učinkovito delovanje in razvoj na dolgi rok. Za ilustracijo na omenim, da je v praksi to pomenilo konsolidacijo strežniškega okolja s 23 fizičnih strežnikov na dobro obvladovano gručo 4 fizičnih strežnikov Hyper-V, prenovo varnostne in komunikacijske infrastrukture, uvedbo tankih odjemalcev z virtualizacijo v zasebnem oblaku ter ključno – poenotenje delovnega okolja uporabnikov. Za dvig produktivnosti in kakovosti digitalne komunikacije je poskrbela uvedba storitev Office 365 in sodobnega pisarniškega paketa Office z vrsto poslovnih aplikacij.

Paloma je v skladu s strateško usmeritvijo pod svojim okriljem obdržala le jedro poslovanja in ključne oziroma specifične storitve. Vse funkcije in storitve, ki so bile zaznane kot »manj učinkovite«, pa je začela predajati v zunanje izvajanje zaupanja vrednim partnerjem, med katerimi je tudi S&T Slovenija, ki lahko zagotavljajo funkcije oziroma storitve na ustrezni ravni.

Tudi podatki so kapital podjetja.

Razvoj poslovne analitike in poslovnega obveščanja je lep primer vsebinske in naravne rasti poslovanja ter osredotočanja na osnovno dejavnost. Trenutno v Palomi aktivno pripravljajo rešitev s področij poslovne analitike in poslovnega obveščanja. Namen je zbrati in oplemenititi kakovostne podatke iz sistemov in poslovnih aplikacij podjetja v zmogljivo storitev v Microsoftovem oblaku – Power BI. Končni cilj je, da bi bile te rešitve konkurenčna prednost in v podporo vsem odločevalcem, ki kjerkoli in kadarkoli sprejemajo pomembne poslovne odločitve.

Ravnotežje tehnologije, procesov in ljudi.

V družbi Paloma so skladno z najboljšimi poslovnimi praksami poskrbeli za uravnoteženje ključnih elementov poslovanja – tehnologije, poslovnih procesov in zaposlenih. Sodobna tehnologija zagotavlja visoko učinkovitost IT-virov, optimizacija poslovnih procesov pomeni njihovo natančno izvajanje, zaposleni pa po zaslugi vrhunskih rešitev in dodatnega znanja delajo bolje.

Pod črto je zmagala groba, a realna kalkulacija, ki se zrcali v rasti prihodka na zaposlenega. Množico IT-storitev (npr. infrastrukturo, e-pošto, namizje ali aplikacije kot storitev) danes zagotavljajo zunanji ponudniki iz oblaka, kot sta na primer Microsoft in S&T Slovenija, zato jih odlikujejo visoka razpoložljivost, prilagodljivost, skalabilnost ter konkurenčna cena. Interni oddelek IT na drugi strani spremlja in usmerja njihov razvoj ter skrbi za načrtno uvajanje novosti v organizacijo in hkrati svojo podporno funkcijo vztrajno spreminja v razvojno in pomembno prispeva k doseganju ciljev podjetja.